czwartek, 27 sierpnia 2009

Odpowiedż z EC1 nr2

Odpowiedź z EC1:


"W odpowiedzi na Pańską korespondencję kierowaną drogą elektroniczną do „EC1 Łódź – Miasto Kultury”, w sprawie możliwości zagospodarowania tzw. „Wielkiej Góry” uprzejmie informuję, że ze strony Zespołu Architekta Miasta nie ma uwag co do uwzględnienia w przygotowywanym wkrótce programie funkcjonalnym ww. inwestycji propozycji związanych z adaptacją schronu z II Wojny Światowej wraz z budkami strażniczymi, a także przygotowania połączeń rowerowych terenu tzw. „Wielkiej Góry” z obszarem centralnym miasta.

Jednocześnie pragnę Pana poinformować, że na obecnym etapie prac nad tą inwestycją brak jest – w jakimkolwiek stopniu – usankcjonowanych wizualizacji i materiałów, które mogłyby przedstawiać propozycje dotyczące lokalizacji dróg rowerowych w jej rejonie.

Program funkcjonalny oraz zagospodarowania terenu w rejonie tzw. „Wielkiej Góry” będzie przedmiotem szeregu opinii oraz dyskusji, a w przypadku gdy pomysły, którymi zdecydował się Pan z nami podzielić, nie będą kolidowały z zamierzeniami innych miejskich jednostek oraz przyszłego użytkownika tego terenu, zostaną one uwzględnione w rozważaniach związanych z jego przygotowywaniem.

Z wyrazami szacunku,
Adam Skorek
Zespół Architekta Miasta..."

wtorek, 25 sierpnia 2009

Dworzec Łódź- Widzew- przypomnienie dla ZDiT

Wysłane przypomnienie do ZDiT, by w końcu odpowiedzieli na Pismo z 04.07.2009:


"Witam Serdecznie,

ponownie proszę o odpowiedź do załączonego pisma.
Pragnę przypomnieć, iż termin odpowiedzi już minął.

Pozdrawiam..."

czwartek, 20 sierpnia 2009

Odpowiedź z EC1

Odpowiedź na maile od P. Jakuba Gałuszki z EC1 Łódź - Miasto Kultury:


"Witam,


Dziękuję za zainteresowanie oraz linki, które nam Pan przesłał.


Z naszego punktu widzenia połączenie pieszo - rowerowe pomiędzy Nowym Centrum a Wielką Górą jest bardzo korzystnym rozwiązaniem.Niewątpliwie też jeżeli będziemy mieli możliwość opiniowania przeprowadzenia takiego połączenia będziemy za nim optować.Jednakże ze względu na fakt, iż obszar naszego projektu ogranicza się do ulic Narutowicza - Sieniewicza -Tuwima - Kopcińskiego nie mamy decydującego wpyłu o tym jak połączona zostanie Wielka Góra z Nowym Centrum. Tym zagadnieniem zajmuje się bezpośrednio Spółka Teren opracowująca Studium Uwarunkowań i Kierunków Rozwoju Miasta Łodzi, która z tego co wiem również planuje wspomniane połączenie.


W związku z tym powyższym prześlę Pana maile do Spółki Teren, która mam nadzieje, uwzględni informacje, które nam Pan przekazał.


Pozdrawiam

Kuba Gałuszka"



moja odpowiedź:


"Witam,

dziekuje za odpowiedź.

Będę wdzięczny za przekazanie informacji do spółki Teren- mam nadzieję, że uwagi zostaną uwzglednione i nie trzeba będzie zmieniać planów po wybudowaniu, lecz uda się to przed podjęciem waznych decyzji.

Pozdrawiam..."

czwartek, 13 sierpnia 2009

Dworzec Łódź- Widzew + Wielka Góra- pismo

Wysłane pismo ze strony http://www.ec1lodz.pl/kontakt.php?



"Witam,

Nawiązując do konferencji prasowej z dnia 01.08.2009, proszę o informację, czy przewiduje się połączenia rowerowe pomiędzy Nowym Centrum Łodzi- EC1, a nową atrakcją mającą powstać równolegle, tzn. Wielką Górą umiejscowioną w okolicy dworca Łódź- Widzew, oraz połączeniem rowerowym z trasą W-Z.

Zainteresowany jestem również materiałami np. wizualizacją dróg łączących Nowe Centrum, z Wielką Górą, dworcem Łódź- Widzew i ulicą Rokicińską- w tym dróg rowerowych.

Informacje proszę przesłać na adres RowerowaLodz@op.pl


Pozdrawiam..."

Atrakcje wokól "Wielkiej Góry" - pismo

Wysłane pismo ze strony http://www.ec1lodz.pl/kontakt.php?


"Witam,
chciałbym nawiązać do terenu obok planowanej Wielkiej Góry.

Na ulicy Kosodrzewiny znajduje się dobrze zachowany schron z II Wojny Światowej, oraz budki strażnicze żołnierzy niemieckich, które rozmieszczone są na terenie PKP Łódź- Widzew.
Zarówno schron jak i miejsca strzelnicze są zachowane w bardzo dobrym stanie.
Uwypuklenie historii tego miejsca (Widzew) może być dobrym uzupełnieniem zagospodarowania terenu wokół Wielkiej Góry.
Swojego czasu poczyniłem pewne kroki, aby to miejsce odswiezyć dla mieszkańców Łodzi i pokazać korzenie historyczne miejsca.


Zdjęcia z miejsca pod adresem:

Schron/ bunkier z II Wojny Swiatowej




Filmy z miejsca:









Jeśli będziecie Państwo zainteresowani tematem proszę o kontakt.

Pozdrawiam..."

sobota, 1 sierpnia 2009

Konferencja prasowa Wiceprezydenta

Konferencja prasowa i prezentacja przedstawiona przez Wiceprezydenta Łodzi Włodzimierza Tomaszewsiego


http://www.uml.lodz.pl/?str=1200&id=16837


Prezentacja/ wizualizacja terenu pod adresem:


http://www.uml.lodz.pl/_plik.php?plik=aktualnosci_pliki/01.08.2009_konferencja_prasowa.ppt

sobota, 4 lipca 2009

Rowery na "nowym" dworcu Łodź- widzew- pismo

Wysłane pismo do ZDiT w kwestii rowerowej na nowym Dworcu Łódź- Widzew:



Fundacja Normalne Miasto – Fenomen

adres dla korespondencji:
ul. Wigury 12a
90-301 Łódź
KRS: 0000327680




Dyrektor Zarządu Dróg i Transportu
Ul. Piotrkowska 175
90-447 Łódź


Szanowny Panie Dyrektorze,

W związku z planowaną przebudową i przejęciem funkcji głównego dworca dla Łodzi przez Dworzec Łódź- Widzew, oraz przesłanymi informacjami z Zarządu Dróg i Transportu, że:

- Inwestycja obejmuje rozbudowę obecnego budynku dworcowego,

- budowę tunelu pod torami kolejowymi dla podróżnych,

- pętli autobusowej,

- postoju dla taxi

oraz trzech parkingów:

- teren PKP - 242 stanowiska

- teren Miasta Łodzi - 168 stanowisk

- teren PKP - 45 stanowisk, w tym 23 stanowiska dla osób niepełnosprawnych

Ponadto:

- budowę na przedpolu budynku dworca kolejowego przy ul. Służbowej - pętli autobusowej dla 4 linii miejskich oraz 2 przystanków przelotowych dla obu kierunków ruchu

- modernizację ulic: Maszynowej, Służbowej i Augustów

- obsługę tramwajową, którą będą sprawowały 4 linie tramwajowe

- skomunikowanie dworca Łódź-Widzew z miastem w każdym kierunku ruchu.

W piśmie brak jest informacji o inwestycji w infrastrukturę rowerową, która zapowiedziana była w zeszłym roku przez Panią Dyrektor ZDiT, a dotyczyła budowy drogi rowerowej łączącej Dworzec Łódź- Widzew z drogą rowerową na ul. Rokicińskiej- wytyczenie drogi rowerowej po wschodniej stronie ulicy Adamieckiego.

Ponadto brak jest również informacji o miejscach parkingowych dla rowerów- czy planowana jest budowa strzeżonego, lub monitorowanego parkingu dla rowerów?

Pragnę przypomnieć, iż droga rowerowa łącząca Dworzec Łódź- Widzew z drogą rowerową wzdłuż ul. Rokicińskiej wchodzi w skład przygotowanego w zeszłym roku projektu drogi rowerowej łączącej Dworzec Łódź- Widzew z Parkiem na Młynku. Większa część projektu została wdrożona w zeszłym roku, zaś ww. odcinek jeszcze wdrożenia się nie doczekał.

W dniu 04.05.2008 podczas spotkania roboczego, w którym uczestniczyli Dyrektor Zarządu Dróg i Transportu, z-ca Dyrektora Zarządu, oraz osoby wspierające rozwój dróg w Łodzi, padło zapewnienie o konieczności wybudowania rowerowej drogi łączącej dwa ważne punkty komunikacyjne.

Dodam jeszcze, że wspomniana droga, jak i infrastruktura w okolicach Dworca Łódź- Widzew bardzo dobrze wpisuje się w system Park&Ride, który to był zaprezentowany w październiku 2008 r. przez Urząd Miasta Łodzi.

Wierzę, że wspomniane wyżej kwestie dotyczące komunikacji rowerowej są wynikiem przeoczenia w piśmie Zarządu Dróg i Transportu, dlatego też będę wdzięczny za odpowiedź na ww. wątpliwości.


Z poważaniem

Mariusz Wasilewski
„RowerowaLodz”