Wysłane pismo do ZDiT w kwestii rowerowej na nowym Dworcu Łódź- Widzew:
Fundacja Normalne Miasto – Fenomen
adres dla korespondencji:
ul. Wigury 12a
90-301 Łódź
KRS: 0000327680
Dyrektor Zarządu Dróg i Transportu
Ul. Piotrkowska 175
90-447 Łódź
Szanowny Panie Dyrektorze,
W związku z planowaną przebudową i przejęciem funkcji głównego dworca dla Łodzi przez Dworzec Łódź- Widzew, oraz przesłanymi informacjami z Zarządu Dróg i Transportu, że:
- Inwestycja obejmuje rozbudowę obecnego budynku dworcowego,
- budowę tunelu pod torami kolejowymi dla podróżnych,
- pętli autobusowej,
- postoju dla taxi
oraz trzech parkingów:
- teren PKP - 242 stanowiska
- teren Miasta Łodzi - 168 stanowisk
- teren PKP - 45 stanowisk, w tym 23 stanowiska dla osób niepełnosprawnych
Ponadto:
- budowę na przedpolu budynku dworca kolejowego przy ul. Służbowej - pętli autobusowej dla 4 linii miejskich oraz 2 przystanków przelotowych dla obu kierunków ruchu
- modernizację ulic: Maszynowej, Służbowej i Augustów
- obsługę tramwajową, którą będą sprawowały 4 linie tramwajowe
- skomunikowanie dworca Łódź-Widzew z miastem w każdym kierunku ruchu.
W piśmie brak jest informacji o inwestycji w infrastrukturę rowerową, która zapowiedziana była w zeszłym roku przez Panią Dyrektor ZDiT, a dotyczyła budowy drogi rowerowej łączącej Dworzec Łódź- Widzew z drogą rowerową na ul. Rokicińskiej- wytyczenie drogi rowerowej po wschodniej stronie ulicy Adamieckiego.
Ponadto brak jest również informacji o miejscach parkingowych dla rowerów- czy planowana jest budowa strzeżonego, lub monitorowanego parkingu dla rowerów?
Pragnę przypomnieć, iż droga rowerowa łącząca Dworzec Łódź- Widzew z drogą rowerową wzdłuż ul. Rokicińskiej wchodzi w skład przygotowanego w zeszłym roku projektu drogi rowerowej łączącej Dworzec Łódź- Widzew z Parkiem na Młynku. Większa część projektu została wdrożona w zeszłym roku, zaś ww. odcinek jeszcze wdrożenia się nie doczekał.
W dniu 04.05.2008 podczas spotkania roboczego, w którym uczestniczyli Dyrektor Zarządu Dróg i Transportu, z-ca Dyrektora Zarządu, oraz osoby wspierające rozwój dróg w Łodzi, padło zapewnienie o konieczności wybudowania rowerowej drogi łączącej dwa ważne punkty komunikacyjne.
Dodam jeszcze, że wspomniana droga, jak i infrastruktura w okolicach Dworca Łódź- Widzew bardzo dobrze wpisuje się w system Park&Ride, który to był zaprezentowany w październiku 2008 r. przez Urząd Miasta Łodzi.
Wierzę, że wspomniane wyżej kwestie dotyczące komunikacji rowerowej są wynikiem przeoczenia w piśmie Zarządu Dróg i Transportu, dlatego też będę wdzięczny za odpowiedź na ww. wątpliwości.
Z poważaniem
Mariusz Wasilewski
„RowerowaLodz”
sobota, 4 lipca 2009
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz