Spotkanie w siedzibie ZDiT,
W spotkaniu uczesntniczyło kilka osób, w tym, ze strony Rowerowa Łódź- Piotr, Łukasz, Mariusz, ze strony ZDiT- chwilowo Pani Giedryś, Pan Dyrektor, i jeszcze ze dwie osoby, w tym Pan Siwiński, ze strony firmy TEREN- Prezes + jedna osoba.
Główne postanowienia:
- przedstawienie priorytetów "ważności" drogi, która powinna zostać wybudowana/poprawiona/adoptowana jako pierwsza w "kolejce" w latach 2009/ 2010/ 2011 - tydzień czasu
- w przeciągu tygodnia zaproszenie na spotkanie w sprawie NORM ROWEROWYCH
W sumie padło wiele jakiś tam kwot, terminów .... jedno z głównych: "jeśli będziemy mieli przyznany fundusz to możemy wyremontować nawet i 20 km, a zbudować to i z 5 km".
Jedno ze zdań wypowiedziane przez ZDiT:
"o ile będziemy budować drogi rowerowe, to w pierwszej kolejności, będą to drogi komunikacyjne, z dużym ruchem, wszystkie inne drogi rowerowe, jak np. turystyczne, krajoznawcze, bedą budowane później."
Jedno z "ważniejszych" zdań wypowiedziana podczas spotkania z ust ZDiT:
"mam nawet dwa rowery ... ale po łódzkich drogach rowerowych nie jeździłem i nie będę jeździł, bo są niebezpieczne..."
Na ręce Pana Sowińskiego przekazane zostało pismo:
"Uwagi do projektu tras rowerowych na lata 2008-2020
Proponowane drogi rowerowe w Łodzi i uwagi.
Autor: Mariusz Wasilewski
Proponowane drogi rowerowe:
1.
Droga rowerowa – odcinek:
Rondo Sybiraków – Dąbrowskiego
Przez cały odcinek, po stronie wschodniej i zachodniej prowadzi asfaltowy chodnik w dobrym stanie, wyjątkiem jest most- tam obecnie chodnik z kafli złej jakości.
Plusy:
Możliwość dojazdu do fabryki Indesit, oraz kilku dużych fabryk i kilkudziesięciu firm w rejonie ulic: Manewrowa, Techniczna
Minusy:
Giełda samochodowa w niedzielę.
Droga rowerowa:
Manewrowa – Techniczna
Stan obecny: dobrej jakości asfaltowy chodnik- brak zjazdów
2.
Droga rowerowa - odcinek:
Zakładowa: al. Książąt Polskich – cmentarz „Skrzydlewska”
Stan obecny: po stronie zachodniej chodnik z płyt betonowych- stan zły.
Za cmentarzem tereny zielone (rekreacyjne) – obecnie wykorzystywane przez młodych ludzi do uprawiania akrobacji rowerowych.
Możliwość dojechania do ul. Puszkina – dobry dojazd dla mieszkańców Olechowa.
Na terenach zielonych potrzeba utworzenia np. szlaku rowerowego- potrzeba utwardzenia terenu, oznakowania.
3.
Droga rowerowa - odcinek:
Tomaszowska: Dąbrowskiego – Kolumny
4.
Droga rowerowa – Park nad Jasieniem (starą trasą kolejową) – dwa warianty:
I.
Odcinek- krótki:
Milionowa – Przędzalniana
II.
Odcinek- długi:
Niciarniana – Magazynowa
Ww. trasy są bardzo atrakcyjne turystycznie.
Do wykorzystania niecka po torach kolejowych – trasa częściowo utwardzona.
UWAGI:
SZLAKI ROWEROWE
1. Ważnym aspektem całej koncepcji rowerowej w Łodzi mogą być szlaki rowerowe- wytyczone nowe, dobrze i czytelnie oznakowane, zadbane i naniesione na całościowy plan dróg.
2. Ciekawy szlak rowerowy: Łódź – Andrzejów – Bedoń – Andrespol - Wiśniowa Góra:
Lawinowa – Kosodrzewiny – Taborowa (Andrzejów) – Kolejowa (Bedoń) – Brzezińska (Andrespol) – Tuszyńska (Wiśniowa Góra) – etc.
W Wiśniowej Górze leśnym duktem można dojechać do ul. Jędrzejowskiej -> Tomaszowska -> Kotoniarska -> Park na Młynku
3. Do utworzenia szlak rowerowy po Parku Krajobrazowym Wzniesień Łódzkich – atrakcja turystyczna.
EDUKACJA
- kampania informacyjna na rzecz alternatywnych środków transportu, z naciskiem na komunikacje rowerową;
- kampania informacyjna na rzecz turystyki w regionie łódzkim z naciskiem na turystykę rowerową
UWAGI:
- brak drogi rowerowej wzdłuż ul. Śląskiej
- Proponowany termin oddania prac do ww. projektu- rok 2014
Autor: Łukasz Kamiński
Uwagi Łukasza Kamińskiego Cz 2008-10-16 15:05:
Propozycje nowych tras … :
- Ul Lutomierska na całej długości ul Wielkopolska na całej długości + Łącznik do Rojnej przez dworzec i osiedle (czyli innymi słowy druga trasa na Teofilów)
- ul Limanowskiego na całej długości
- ulice Klonowa ,Kasprzaka, Hipoteczna (spójna trasa przez Bałuty)
- nowoprojektowana trasa w śladzie linii kolejowej do Nowego Centrum
- cały węzeł dróg rowerowych prowadzących do nowego centrum (tam powinien być naprawdę dobry dojazd)
- Północna – ścieżka na tej ulicy powinna dochodzić aż do ronda Solidarności (niezależnie od tego że cos idzie przez park Helenów)
- ul Śląska – to znaczy planowana ,,Trasa Śląska” – dlaczego nie jest zaplanowana przy niej ścieżka, przy Trasie Górna- zaznaczona.
- ul Rzgowska na całej długości (nie każdy będzie chciał nadkładać drogi Tuszyńską więc dla bezpieczeństwa ścieżka powinna być na Rzgowskiej.
- Południowy odcinek Al. Unii
- Normalny przejazd na wprost między obiema częściami Piotrkowskiej przez Mickiewicza.
- Proponowany termin oddania prac do ww. projektu- rok 2014
Autor: inni
Uwagi:
- zaleca się wprowadzenie na mapę z drogami rowerowymi, pasów do ruchu wydzielonych z ulicy,
- Sugestia:
Zastanowić się nad przebiegiem ścieżki rowerowej, Narutowicza zamiast Jaracza.
Jaracza jest bardzo wąska, a Narutowicza ma być bulwarem i ma szerokie chodniki prawie na całej długości.
Pozdrawiam
Mariusz Wasilewski
Łódź dn. 20-10-2008"
W sumie spotkanie ... bez komentarza, wiele bym w nim zmienił, ale dosyć ciekawa sprawa, ludzie z tego samego miasta, a sprzeczamy się, by na przejeździe nie było kraweżnika o wysokości 1 cm. - śmieszne to się robi- ktoś chce działać na szkodę ludzi (sąsiadów, kolegów, rodziny, etc.)
Będę wdzięczy wszystkim, za przesłanie uwag do ZDiT
na e-mail:
rowerowalodz@op.pl
poniedziałek, 20 października 2008
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz