niedziela, 21 września 2008

niedziela, 14 września 2008

Propozycje nowych tras rowerowych 2008- 2020

Wysłany e-mail do ZDiT:


Witam Serdecznie,

w związku ze zbliżającą się datą 15-09-2008, do ktorej to miały być przedstawiane propozycje nowych tras rowerowych wtapiajace się w koncepcje przyszłych tras na lata 2008- 2020, przesyłam Panstwu kilka propozycji:

1. Projekt 3-Osiedla- czesciowo wdrazany

http://www.rowerowalodz.pl/42501/index.html

2. Projekt Bałuty, częściowo wdrażany

http://www.rowerowalodz.pl/25101.html

3. Projekt Retkinia

http://www.rowerowalodz.pl/49301.html

4. Uwagi do projektu

http://www.rowerowalodz.pl/54701/54722.html

http://www.rowerowalodz.pl/54701/54743.html


Ponadto:

Ewidentnie brak jest drogi rowerowej:

1. Puszkina od Ronda Sybiraków do Dabrowskiego - ta droga juz jest w obie strony!!! wystarczy zrobic zjazdy i wylewke asfaltową na moscie- zaglebie fabryk- kilkanascie tysiecy miejsc pracy

2. Przybyszewskiego - od Ronda Sybiraków do Hetmańskiej (obok ul. Augustow - atrakcje dla rowerzystow: przyszłe Miasteczko Ruchu Drogowego, tor przeszkod dla rowerow itd.)- alternatywa dojazdu do Olechowa i Janowa

3. ul. Augustów- w lipcu 2008 r. kładziony był chodnik, natomiast droga rowerowa nie została zrobiona- dobry łącznik Rokicinska- Przybyszewskiego

4. Niciarniana- od Piłsudskiego do Przybyszewskiego

5. Śmigłego-Rydza- od Piłsudskiego do Dąbrowskiego

6. Tomaszowska- od Dąbrowskiego do Kolumny

7. Droga do Wisniowej Gory- ulica Jedrzejowska (od Tomaszowskiej) > Ziemianska, lub Gminna, lub Dworcowa>Feliksinska do Czajkowskiego w Wisniowej Gorze.
W Wisniowej znajduje sie pole campingowe i basen, duzo lasow, miejsce atrakcyjnie turystycznie. Poniżej komentarz/ uwaga jednego z internautów odnośnie połaczenia z Wiśniową Górą

"... połączenie Młynka z Wiśniową Górą?przykładowo:kotoniarska,jędrzejowska,ziemiańska,czajewskiego,basenziemiańska-początek:jaki_taki, dalej;miedzami i dróżkami leśnymi do granicy miasta tzn.do czajewskiego(jeszcze w mieście a już jak na wsi)najpiękniesza pora na przejażdżki maj/czerwiecczajewskiego do ośr.wypocz.jest nieżleskręcając wprawo z ziemiańskiej w czajewskiego dojeżdżamy do bocznej,kolarskiej!!! i... jesteśmy w dużym lesie... Janusz".


Celowo, kilka drog przedstawionych powyżej może się powtarzać z Koncepcją zamieszczoną na Panstwa stronie internetowej- wynika to z faktu wcześniejszego przygotowania projektów.

Zarówno ja, jak i wiele osób zainteresowanych tematyką rowerową w naszym mieście, mamy nadzieję, że uwagi zostana uwzględnione i wpisane do Koncepcji Drog Rowerowych na lata 2008- 2020.

W razie pytań proszę o kontakt.


Pozdrawiam

poniedziałek, 25 sierpnia 2008

Normy Rowerowe- list do P. Piątkowskiego

Przesłanie Panu Radnemu Krzysztofowi Piątkowskiemu projektu standardów rowerowych dla Łodzi, poniżej treść wiadomości:


"Szanowny Panie Przewodniczący,

zgodnie z naszymi ustaleniami przesyłam w imieniu grupy Rowerowej
Łodzi dostosowany do łódzkich uwarunkowań projekt standardów
technicznych dla tras rowerowych. Skonsultowaliśmy go nanosząc istotne
zmiany w stosunku do rozwiązań obowiązujących w Krakowie.
Mamy nadzieję, że udało się Panu uzyskać zgodę Prezydenta Miasta
Krakowa na wykorzystanie przygotowanych tam przepisów do potrzeb
łódzkich.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt -
służymy wszelką pomocą w zakresie konsultacji merytorycznych
załączonego dokumentu.

Prosimy także o przekazanie informacji związanej z biegiem konsultacji
nad zaproponowanymi zapisami i wprowadzaniem uchwały pod głosowanie...

z poważaniem ..."

piątek, 15 sierpnia 2008

Planowane zakońcenie robot na drodze Łódź-Widzew- Młynek

Do dnia dzisiejszego powinny zostać zakończone prace na nowej drodze rowerowej Dworzec Łódź-Widzew - Młynek.

Jak wygląda stan prac na dzień 15.08.2008 do zobaczenia poniżej:




czwartek, 14 sierpnia 2008

Strzałki na drogach rowerowych- odpowiedź

Odpowiedź na zapytanie:

Sprawa umieszczania strzałek na drogach rowerowych

- Jak dowodzi praktyka prowadzenie dróg rowerowych uzależnione jest w wielu przypadkach od warunków terenowych pozwalających lokalizować drogę po jednej lub po obu stronach pasa drogowego.

- O ile w przypadku możliwości ustalenia kierunkowości jezdni dla pojazdów samochodowych przy pomocy znaku D-3, to sposób oznakowanie kierunkowości dróg rowerowych wynika z umieszczenia tabliczki o symbolu T-22 skojarzonej ze znakiem D-3.
Sposób ten nie zawsze jest czytelny dla rowerzystów zwłaszcza w sytuacji prawnej określonej treścią Art. 87 ust. 3 pkt 1 – , który w brzmieniu
„Nie wymaga się uprawnienia do: Kierowania rowerem , motorowerem lub pojazdem zaprzęgowym od osoby , która ukończyła 18 lat”.
Tak więc po drogach publicznych, a do takich zalicza się drogę rowerową , mogą poruszać się rowerzyści dla których podstawowe zasady ruchu drogowego są obce (np. nie posiadają karty rowerowej, motorowerowej, karty woźnicy , prawa jazdy ), a także w celu informacji dla pieszych często chodzących po drogach rowerowych..

- Zarząd Dróg i Transportu zdając sobie z takiej sytuacji postanowił na drogach rowerowych sytuować piktogramy rowerowe (znaki poziome P-23) uzupełniane strzałkami kierunkowymi wskazującymi możliwość ruchu dwukierunkowego w sytuacji kiedy przy drodze dwujezdniowej ulokowano drogę rowerowa tylko po jednej stronie.

- Takie działanie wskazuje i uczula kierujących na:

o Możliwość poruszania się rowerami w dwóch kierunkach
o Konieczność stosowania przez kierujących podstawowej zasady ruchu prawostronnego
o Uprzedzenie (wskazania) parkujących pojazdami samochodowymi o przebiegu drogi rowerowej a więc braku możliwości parkowania na drodze rowerowej (zwłaszcza w sytuacji wskazanej na załączonych zdjęciach)
o Uprzedzenia pieszych o dwukierunkowym ruchu rowerowym , a więc możliwości najechania na pieszego (często z tyłu)

Takie rozwiązania stosowane są w wielu krajach o znacznie większej sieci dróg rowerowych i bogatszych w doświadczeniach odnoszące się do tego zagadnienia

Z-ca Dyrektora ds. inwestycji oraz zarządzania ruchem i transportem
Iwona R. Zatorska - Sytyk



Moja odpowiedź:

Szanowna Pani,

nawiazujac do Pani odpowiedzi na zadane pytanie:"prosze o informacje, w jakim celu Zarzad Drog i Transportu umieszcza znak białej strzałki nad symbolem roweru (oznaczeniu poziomym)..." postaram sie zripostować.

o Możliwość poruszania się rowerami w dwóch kierunkach

możliwośc poruszania się w dwóch kierunkach rowerzysta posiada bez konieczności malowania strzałki i marnowania publicznych pieniędzy;

o Konieczność stosowania przez kierujących podstawowej zasady ruchu prawostronnego

zasada ruchu prawostronnego obowiazuje bez koniecznosci malowania strzałki i marnowania publicznych pieniedzy

o Uprzedzenie (wskazania) parkujących pojazdami samochodowymi o przebiegu drogi rowerowej a więc braku możliwości parkowania na drodze rowerowej (zwłaszcza w sytuacji wskazanej na załączonych zdjęciach)

dobrym oznaczeniem jest znak P-23, ktory mowi o drodze rowerowej; sama kwestia parkujacych samochodow na drodze rowerowej (łamania prawa) pozostaje po stronie Strazy Miejskiej i Policji...

o Uprzedzenia pieszych o dwukierunkowym ruchu rowerowym , a więc możliwości najechania na pieszego (często z tyłu)

u pieszych wywołuje to odruch odwrotny, ponieważ dekoncentruje go i wprowadza w nim zamęt- jak na jednej drodze mogą być namalowane dwa kierunki jazdy- po za tym, droga rowerowa służy do przemieszczania rowerem w obu kierunkach (nawet droga rowerowo/piesza)


Takie rozwiązania stosowane są w wielu krajach o znacznie większej sieci dróg rowerowych i bogatszych w doświadczeniach odnoszące się do tego zagadnienia

takie rozwiazania stosowane sa w sytuacjach, kiedy kierunki drogi rowerowej oddzielone sa od siebie, lub w sytuacji kontrapasu (często stosowane w wielu miastach europejskich), co w miescie Łodz nie ma zastosowania, wiec powoływanie sie na na inne kraje o znacznie wiekszej sieci drog rowerowych jest nie na miejscu.

Pozdrawiam

czwartek, 7 sierpnia 2008

Strzałki na drogach rowerowych- pismo do ZDiT

Wysłane zapytanie do Zarządu Dróg i Transportu:


"prosze o informacje, w jakim celu Zarzad Drog i Transportu umieszcza znak białej strzałki nad symbolem roweru (oznaczeniu poziomym).
Pragnę zauważyć, że w kilku-kilkunastu miejscach w Łodzi strzałki umieszczone sa w bliskiej od siebie odległości pokazujące różne kierunki (przeciwne)..."