czwartek, 30 października 2008

Normy Rowerowe- list do P. Wojcieszka

Wysłany e-mail do Prezydenta Łodzi Jarosława Wojcieszka:


"Jarosław Wojcieszek
Wiceprezydent Miasta Łodzi

Mariusz Wasilewski
rowerowalodz@op.pl



Szanowny Panie Prezydencie,

Zwracam się do Pana z prośbą, o zwrócenie uwagi na postępowanie Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi w sprawie przyszłych dróg rowerowych.

Rada Miejska przyjęła w ostatnim czasie uchwałę, w której zobowiązuje się ZdiT do konsultacji społecznych w sprawie przyszłych Norm Rowerowych w Łodzi z rowerowymi organizacjami społecznymi.

Zarząd Dróg zaczął od zaproszenia społeczników kilka godzin przed spotkaniem (przysłane zaproszenie o 18:00 we wtorek- zaproszenie na środę, godz. 13:00), zgadzając się wcześniej, na ustalenia, że spotkania takie powinny odbywać się w godzinach po 16:30 z kilkudniowym wyprzedzeniem terminu.

Zwracam Pana uwagę na wagę problemu, wyznaczone wcześniej cele i założenia, ważne z punktu społecznego: Rower Miejski i Koncepcja Rozwoju Dróg Rowerowych na przyszłe lata.



Z poważaniem
Mariusz ...
Łódź, 30.10.2008"

niedziela, 26 października 2008

Priorytety części wschodniej Łodzi

Wysłany e-mail do ZDiT z propozycją priorytetów części wschodniej Łodzi o treści:


"W nawiązaniu do ustaleń ze spotkania w dniu 20-10-2008, poniżej uwagi co do priorytetów budowy/ remontów dróg rowerowych na lata 2009-2011, części wschodniej Łodzi.

1.
Rokicińska: Augustów – Widzewska – ok. 2,65 km.
Droga do generalnego remontu, najlepiej zrobienie asfaltowej drogi rowerowej i chodnika dla pieszych

2.
Piłsudskiego: Widzewska – Kopcińskiego – ok. 2,19 km
Budowa nowej drogi rowerowej.

3.
Przybyszewskiego: Lodowa – Carrefour – ok. 1, 16 km
Budowa nowej drogi rowerowej.

4.
Niciarniana: Piłsudskiego – Przybyszewskiego – ok. 1,41 km
Budowa nowej drogi rowerowej – na części chodnik asfaltowy w dobrym stanie technicznym.

5.
Przybyszewskiego: Rondo Sybiraków – Hetmańska – ok. 2,8 km
Budowa nowej drogi rowerowej.

6.
Puszkina: Rondo Sybiraków – Dąbrowskiego – ok. 2 km
Na ww. odcinku asfaltowy chodnik w dobrym stanie technicznym, wyjątkiem jest wiadukt.
Zagłębie fabryk wzdłuż ul. Puszkina, jak i na ul. Manewrowej i Technicznej.

7.
Śmigłego- Rydza: Piłsudskiego – Broniewskiego – ok. 3,25 km
Budowa nowej drogi rowerowej – na części chodnik asfaltowy w dobrym stanie technicznym.

8.
Konstytucyjna- Szpitalna: Piłsudskiego – Pomorska – ok. 1,6 km
Budowa nowej drogi rowerowej.

9.
Kopcińskiego (Wydawnicza, …., Matejki): Piłsudskiego – Pomorska – ok. 2 km.
Budowa nowej drogi rowerowej.

10.
Milionowa-Przędzalniana-Tymienieckiego: Przybyszewskiego – Piotrkowska – ok. 3,5 km
Budowa nowej drogi rowerowej.

11.
Piłsudskiego: Kopcińskiego – Piotrkowska – ok. 1,8 km
Remont drogi rowerowej. Wymiana kafli na asfalt i oddzielenie od chodnika.



Zaleca się konsultacje ze środowiskiem rowerowym, kolejności tworzenia/ remontu ww. propozycji.

Propozycja została stworzona na podstawie planu przesłanego przez P. Sławomira Kaźmierczaka w dniu 15.10.2008, oraz przekazanych uwag na spotkaniu w dniu 20.10.2008.



Z poważaniem ...

poniedziałek, 20 października 2008

Spotkanie w ZDiT

Spotkanie w siedzibie ZDiT,


W spotkaniu uczesntniczyło kilka osób, w tym, ze strony Rowerowa Łódź- Piotr, Łukasz, Mariusz, ze strony ZDiT- chwilowo Pani Giedryś, Pan Dyrektor, i jeszcze ze dwie osoby, w tym Pan Siwiński, ze strony firmy TEREN- Prezes + jedna osoba.


Główne postanowienia:

- przedstawienie priorytetów "ważności" drogi, która powinna zostać wybudowana/poprawiona/adoptowana jako pierwsza w "kolejce" w latach 2009/ 2010/ 2011 - tydzień czasu

- w przeciągu tygodnia zaproszenie na spotkanie w sprawie NORM ROWEROWYCH

W sumie padło wiele jakiś tam kwot, terminów .... jedno z głównych: "jeśli będziemy mieli przyznany fundusz to możemy wyremontować nawet i 20 km, a zbudować to i z 5 km".

Jedno ze zdań wypowiedziane przez ZDiT:


"o ile będziemy budować drogi rowerowe, to w pierwszej kolejności, będą to drogi komunikacyjne, z dużym ruchem, wszystkie inne drogi rowerowe, jak np. turystyczne, krajoznawcze, bedą budowane później."


Jedno z "ważniejszych" zdań wypowiedziana podczas spotkania z ust ZDiT:


"mam nawet dwa rowery ... ale po łódzkich drogach rowerowych nie jeździłem i nie będę jeździł, bo są niebezpieczne..."


Na ręce Pana Sowińskiego przekazane zostało pismo:

"Uwagi do projektu tras rowerowych na lata 2008-2020

Proponowane drogi rowerowe w Łodzi i uwagi.

Autor: Mariusz Wasilewski

Proponowane drogi rowerowe:


1.
Droga rowerowa – odcinek:
Rondo Sybiraków – Dąbrowskiego

Przez cały odcinek, po stronie wschodniej i zachodniej prowadzi asfaltowy chodnik w dobrym stanie, wyjątkiem jest most- tam obecnie chodnik z kafli złej jakości.

Plusy:
Możliwość dojazdu do fabryki Indesit, oraz kilku dużych fabryk i kilkudziesięciu firm w rejonie ulic: Manewrowa, Techniczna


Minusy:
Giełda samochodowa w niedzielę.

Droga rowerowa:
Manewrowa – Techniczna

Stan obecny: dobrej jakości asfaltowy chodnik- brak zjazdów


2.
Droga rowerowa - odcinek:
Zakładowa: al. Książąt Polskich – cmentarz „Skrzydlewska”

Stan obecny: po stronie zachodniej chodnik z płyt betonowych- stan zły.

Za cmentarzem tereny zielone (rekreacyjne) – obecnie wykorzystywane przez młodych ludzi do uprawiania akrobacji rowerowych.

Możliwość dojechania do ul. Puszkina – dobry dojazd dla mieszkańców Olechowa.

Na terenach zielonych potrzeba utworzenia np. szlaku rowerowego- potrzeba utwardzenia terenu, oznakowania.


3.
Droga rowerowa - odcinek:
Tomaszowska: Dąbrowskiego – Kolumny


4.
Droga rowerowa – Park nad Jasieniem (starą trasą kolejową) – dwa warianty:
I.
Odcinek- krótki:
Milionowa – Przędzalniana

II.
Odcinek- długi:
Niciarniana – Magazynowa

Ww. trasy są bardzo atrakcyjne turystycznie.

Do wykorzystania niecka po torach kolejowych – trasa częściowo utwardzona.



UWAGI:

SZLAKI ROWEROWE

1. Ważnym aspektem całej koncepcji rowerowej w Łodzi mogą być szlaki rowerowe- wytyczone nowe, dobrze i czytelnie oznakowane, zadbane i naniesione na całościowy plan dróg.

2. Ciekawy szlak rowerowy: Łódź – Andrzejów – Bedoń – Andrespol - Wiśniowa Góra:

Lawinowa – Kosodrzewiny – Taborowa (Andrzejów) – Kolejowa (Bedoń) – Brzezińska (Andrespol) – Tuszyńska (Wiśniowa Góra) – etc.

W Wiśniowej Górze leśnym duktem można dojechać do ul. Jędrzejowskiej -> Tomaszowska -> Kotoniarska -> Park na Młynku

3. Do utworzenia szlak rowerowy po Parku Krajobrazowym Wzniesień Łódzkich – atrakcja turystyczna.


EDUKACJA

- kampania informacyjna na rzecz alternatywnych środków transportu, z naciskiem na komunikacje rowerową;

- kampania informacyjna na rzecz turystyki w regionie łódzkim z naciskiem na turystykę rowerową


UWAGI:

- brak drogi rowerowej wzdłuż ul. Śląskiej

- Proponowany termin oddania prac do ww. projektu- rok 2014



Autor: Łukasz Kamiński

Uwagi Łukasza Kamińskiego Cz 2008-10-16 15:05:


Propozycje nowych tras … :


- Ul Lutomierska na całej długości ul Wielkopolska na całej długości + Łącznik do Rojnej przez dworzec i osiedle (czyli innymi słowy druga trasa na Teofilów)

- ul Limanowskiego na całej długości

- ulice Klonowa ,Kasprzaka, Hipoteczna (spójna trasa przez Bałuty)

- nowoprojektowana trasa w śladzie linii kolejowej do Nowego Centrum

- cały węzeł dróg rowerowych prowadzących do nowego centrum (tam powinien być naprawdę dobry dojazd)

- Północna – ścieżka na tej ulicy powinna dochodzić aż do ronda Solidarności (niezależnie od tego że cos idzie przez park Helenów)

- ul Śląska – to znaczy planowana ,,Trasa Śląska” – dlaczego nie jest zaplanowana przy niej ścieżka, przy Trasie Górna- zaznaczona.

- ul Rzgowska na całej długości (nie każdy będzie chciał nadkładać drogi Tuszyńską więc dla bezpieczeństwa ścieżka powinna być na Rzgowskiej.

- Południowy odcinek Al. Unii

- Normalny przejazd na wprost między obiema częściami Piotrkowskiej przez Mickiewicza.

- Proponowany termin oddania prac do ww. projektu- rok 2014



Autor: inni

Uwagi:

- zaleca się wprowadzenie na mapę z drogami rowerowymi, pasów do ruchu wydzielonych z ulicy,


- Sugestia:

Zastanowić się nad przebiegiem ścieżki rowerowej, Narutowicza zamiast Jaracza.

Jaracza jest bardzo wąska, a Narutowicza ma być bulwarem i ma szerokie chodniki prawie na całej długości.



Pozdrawiam

Mariusz Wasilewski
Łódź dn. 20-10-2008"






W sumie spotkanie ... bez komentarza, wiele bym w nim zmienił, ale dosyć ciekawa sprawa, ludzie z tego samego miasta, a sprzeczamy się, by na przejeździe nie było kraweżnika o wysokości 1 cm. - śmieszne to się robi- ktoś chce działać na szkodę ludzi (sąsiadów, kolegów, rodziny, etc.)



Będę wdzięczy wszystkim, za przesłanie uwag do ZDiT


na e-mail:


rowerowalodz@op.pl

środa, 8 października 2008

Normy Rowerowe- przyjęta uchwała

Przyjeta uchwała w sprawie ustalenia kierunków działania w zakresie wprowadzenia wytycznych do planowania, projektowania i utrzymania dróg rowerowych w Łodzi


http://bip.uml.lodz.pl/index.php?str=161&id=22323