czwartek, 26 czerwca 2008

Prezentacja roweru miejskiego

Prezentacja roweru miejskiego na dziedzińcu wewnętrznym Urzędu Miasta Łodzi, ul. Piotrkowska 104 w Łodzi.


Troszkę informacji o tym systemie:

Cechy charakterystyczne rowerów OYbike:

3 biegi,
siodełko z możliwością zmiany wysokości,
koszyk z przodu,
bagażnik,
tymczasowy zamek z kodem,
światło,
brak łańcucha!.

Stacje OYbike zawierają specjalnie zaprojektowane elektroniczne zamki oraz stojaki do których są przyczepiane rowery. Stacja zawiera urządzenie zamykające z wbudowaną klawiaturą i ekranem. Urządzenie używa algorytmu za pomocą którego generuje numer ID, który identyfikuje rower i port a potem umożliwia systemowi wygenerowanie kodu w celu odpięcia roweru.

Wypożyczanie roweru:

Wybieramy rower, który chcemy wynająć.Dzwonimy do centrum OYbike. Otrzymujemy podpowiedź aby odczytać numer wyświetlony na ekranie stacji OYbike.Numer jest rozkodowany i następuje krótkie sprawdzenie autoryzacji.Otrzymujemy kod, który po wprowadzeniu do stacji powoduje, że rower można odpiąć.

Firma szacuje, że na początku wypożyczenie roweru trwa łącznie około 1 minuty, przy częstym wypożyczaniu roweru, czas ten skraca się do 20-30 sekund.

Zwrot roweru:

Znajdujemy pusty port na jakiejkolwiek stacji OYbike i przypinamy do niego rower.Dzwonimy do centrum OYbike i potwierdzamy zakończenie wypożyczenia podając operatorowi kod wyświetlony na ekranie stacji dokującej OYbike.

Opłaty w Londynie:

0-30 minut za darmo
31-60 minut 2₤
61-120 minut 4₤
121-180 minut 6₤
Powyżej 181 minut ( opłata jak za całą dobę) 8₤


Poniżej fotorelacja

http://picasaweb.google.com/RowerowaLodz/PokazRoweruMiejskiego26O62008

i artykuł

http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,5401078,System_rowerow_miejskich_w_Lodzi_.html

poniedziałek, 23 czerwca 2008

Przejazd rowerowy z radnymi Łodzi

Przejazd z Radnymi z Komsji Sportu i Zarzadem Dróg i Transportu jedną z dróg rowerowych, w celu pokazania niedoskonałosci i wyczulenia na przyszłość na mogące wystepować mankamenty.

Trasa początkowo miała przebiegać po drogach z projektu "3 osiedla", jednak w ostatniej chwili została zmieniona na przejazd na Retkinię- nie wiadomo dlaczego, ani kto dokonał zmiany.


Trasa przebiegała:

Wyjazd spod UMŁ- Piotrkowska 104, przejazd Piotrkowską do al. Mickiewicza,al. Mickiewicza do skrzyżowania z al. Jana Pawła II i wjazd w al.Bandurskiego , dojazd do ul. Krzemienieckiej, ul. Krzemieniecką przejazd doul. Retkińskiej, ul. Retkinska do ul. Maratońskiej, gdzie droga rowerowa siękonczy.
Powrot do UML ta sama trasa.

Szacowana długość trasy ok. 8 - 10 km.


Poniżej fotorelacja

http://picasaweb.google.com/RowerowaLodz/PrzejazdZRadnymiDrogaRowerowaSrodmiescieRetkinia

i inne relacje

http://fotolodz.blogspot.com/2008/06/radni-na-rowery.html

http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,5344041,Lodzcy_radni_na_rowerowej_wycieczce.html

http://moya.toya.net.pl/site_aktualnosci.php?s=585fddd80d447efd89b867c9ebd1e2b5&news_id=8663

wtorek, 10 czerwca 2008

Nowe drogi na Bałutach- spotkanie konsultacyjne

Spotkanie konsultacyjne w ZDiT w sprawie przyszłych dróg na Bałutach.

Zostaliśmy zaproszeni (4 osoby- rowerzyści) przez Dyr. Sławomira Kaźmierczaka, na zlecenie Prezydenta Jarosława Wojcieszka. Spotkanie miało na celu skonsultowanie i wybranie najlepszej opcji dróg rowerowych, mających powstać w niedalekiej przyszłości na Bałutach. Główną ideą było znalezienie istniejących mało uczęszczanych chodników, spełniajacych warunki adoptowania ich na ścieżki rowerowo- piesze - padło kilka koncepcji, miejmy nadzieję, że wejdą w życie.

Wg mnie niepotrzebnie, atmosfera na spotkaniu momentami była bardzo gorąca (też napewno, ze względu na temperaturę na zewnatrz), głównie, różniliśmy się w kwetiach podstawowych: kostka- asfalt, krawężniki etc.

Zarówno Pan Dyrektor, jak i Pan Konrad z ZDiT opowiedzieli nam kilka kwestii z punktu widzenia ZDiT, np. przedstawiona została kwestia procedur, jakie musi przejść koncepcja drogi rowerowej do wdrożenia jej w życie, Pan Konrad uświadomił nas, że kostka biała fazowana, oraz czerwona fazowana położona obecnie na al. Włókniarzy, nie jest efektem nowej inwestycji, itd.

Na koniec, Pan Dyrektor Kaźmierczak, obiecał, że podobne spotkania konsultacyjne będą odbywały się częściej z podziałem na 10 regionów (miejsc w Łodzi, które zakładała koncepcja z 2002 r.)- przygotuje kalendarz spotkań.

sobota, 7 czerwca 2008

Przeglad "nowej" Al. Włokniarzy

Dzisiaj byliśmy oglądać drogę rowerową na al. Włókniarzy (ja, Patrycja,Piotr), która ma zostać oddana 13/06.2008.

Dla mnie jest jedno nie zrozumiale zagadnienie: jak można wydać 11 mln złotych (1 km drogi rowerowej= 1 mln złotych) i zrobić drogę rowerową, która:
- posiada krawężniki
- krzaki wchodzą na drogę
- zastosowano wszystkie rodzaje nawierzchni (kostka biała, czerwona – są dwa rodzaje, fazowana, niefazowana, asfalt)- powinno być max 2 rodzaje

Ogólne wrażenie: trzeba było zrobić drogę rowerową, to się ją zrobiło, trzeba było wydać pieniądze, to się wydało.


Poniżej kilka zdjęć niedoróbek na Al. Włókniarzy:

http://picasaweb.google.com/RowerowaLodz/WlokniarzyNiedorobkiPiotrIPatrycja

http://picasaweb.google.com/RowerowaLodz/WlokniarzyNiedorobkiMariusz